۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سایر حوزه ها
  • شناسه : 12947
  • 28 جولای 2018 - 14:48
  • 248 بازدید
  • ارسال توسط :
کرمان در دو سال گذشته رتبه برتر امنیتی را به خود اختصاص داد
کرمان در دو سال گذشته رتبه برتر امنیتی را به خود اختصاص داد

کرمان در دو سال گذشته رتبه برتر امنیتی را به خود اختصاص داد

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تعامل سازنده با حفظ حداکثری استقلال قوا از جمله دلایل این توفیق بوده ضمن آنکه نباید از نظر دور داشت توفیقات استان در کسب این رتبه در سایه وجود دغدغه‌هایی چون قرار گرفتن در مسیر عبور کاروان های مسلح و سازماندهی […]

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تعامل سازنده با حفظ حداکثری استقلال قوا از جمله دلایل این توفیق بوده ضمن آنکه نباید از نظر دور داشت توفیقات استان در کسب این رتبه در سایه وجود دغدغه‌هایی چون قرار گرفتن در مسیر عبور کاروان های مسلح و سازماندهی شده مواد مخدر از شرق به مرکز کشور، حضور ۳۰۰ هزار تبعه افغانی عمدتا فاقد مجوز اقامت، وجود بزرگ ترین پهنه کویری کشور و ضرورت اشراف اطلاعاتی بر آن و بسیاری مسائل دیگر بوده که استان کرمان بواسطه موقعیت جغرافیایی انحصار دارد یا محدود استانهای دیگر نیز درگیر آن هستند.

وی اظهار کرد: به طور کلی خشم یک غریزه انسانی است که عوامل دور و نزدیک محیطی و فردی سبب تحریک این غریزه می شود و بر مبنای میزان مهارت‌های فرد در کنترل آن منجر به بروز رفتارهایی می گردد، لذا در نمای کلی خشم تابعی از عوامل محیطی، ویژگیهای فیزیولوژیکی اشخاص و میزان مهارتهای افراد در کنترل رفتارهاست و راهکارهای مطروحه باید پیرامون این سه حوزه باشد.

سالاری با تاکید بر اینکه عوامل محیطی شامل طیف گسترده ای از علل دور و نزدیک است، شرایط اجتماعی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، وضعیت آب و هوا، میزان توسعه یافتگی حتی معماری ساختمانها و رنگ های مورد استفاده در محیط از جمله این علل است ادامه داد: ویژگیهای فیزیولوژیک افراد نیز تابع عواملی چون وراثت، تغذیه، میزان سلامت و روان و غیره است و مهارتهای فردی تابع مستقیم تربیت و آموزش است، پر واضح است اولویت بندی این عوامل برای ارائه راهکارهای کنترلی به مقتضای شرایط و امکانات هر محیطی متفاوت است و هر یک نسخه جداکانه ای می طلبد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: آموزش مهارتهای کنترل خشم و کاهش آسیب در زمان بروز رفتارهای خشن از حیث سطح و قابلیت برنامه ریزی عمومی می تواند در دسترس ترین و شاید موثرین راهکار باشد، قاعدتا فعال کردن سازمانهای مرتبط با نظام سلامت روان و دستگاههای فرهنگی می تواند در دستور کار باشد.

دادستان کرمان با تاکید بر اینکه پایین بودن دانش حقوقی عموم جامعه زمینه مراجعه بی رویه و غیرضرور را به دستگاه قضا چه در مقام طرح شکایات عادی ناصحیح و چه در رفتارهای اجتماعی منجر به وقوع بزه را فراهم کرده افزود: این مطلب تورم کیفری و بالا رفتن میزان ورودی پرونده های و نتیجتا استهلاک توان دستگاه قضایی وکاهش کیفیت رسیدگی ها هم در حوزه اقناع و رضایتمندی مردم هم در تشخیص سریع و دقیق حق از باطل را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: با ملاحظه انگاره‌های جرم شناسی وقتی بخش زیادی از پرونده‌های مطروحه در دادسراها با قرار منع تعقیب مواجه می‌شود، گویای این مطلب است که رفتارهای مجرمانه به واسطه گستردگی تبهکاری و با انگیزه‌های شریرانه در جامعه موضوعیت ندارد، بلکه غلبه بر امور عرضی است.

سالاری عنوان کرد: قطعا پیش بینی و پیشگیری و مداخله کنترلی در فرآیند وقوع بزه در دسترس ترین و به نسبت موثرترین تدابیر مدنظر است و نگاهی کوتاه به متورم ترین عناوین کیفری در سنوات اخیر شاهدی بر این مدعی است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست آموزش عمومی و فرهنگ سازی در امر کاهش وقوع بزه سرقت یا نزاع یا تصادفات و ایضا اقدامات ایجابی چه اثر شگرفی در کاهش این بزه ها به عنوان پرتکرار ترین جرائم سنوات اخیر دارد و این دادستانی در قالب ۱۰ کارگروه علیحده امر پیشگیری مداخله محور را در سطح شهرستان پیگیری میکند و نگاه مقایسه ای به عملکرد این کارگروه ها مفید فایده خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان فضای مناسب و بیان مناسب را از اصول آموزش دانست و گفت: این یک واقعیت است که قشر لازم التعلیم جامعه که عموما در سنین نوجوانی و جوانی به سر می برند، تمایلی به دریافت آموزش از میز خطابه و کرسی های تربیتی و این قبیل ندارد، بلکه ایشان خواه و ناخواه تعلیمات خود را با وقت موسعی که در فضای مجازی و پیام رسانها و شبکه های اجتماعی سپری می کند و از این فضا دریافت می کند در حالی که دستگاههای متولی فرهنگ و آموزش برنامه عملیاتی جدی برای حضور و مخاطب یابی و ذائقه شناسی و تولید محتوای مبتنی بر ذائقه امروز نوجوانان ندارد، لذا در سایر اموزش ها توفیق چندانی کسب نمی کند.

انتهای پیام